هیچ گاه به طور دقیق نمی توان تعریف مستقلی از لوکس بودن یک خودرو برای تمامی کشورهای جهان ارائه کرد. ممکن است خودرویی در بازار اروپا متوسط و نه چندان لوکس محسوب شود، اما در بازار ایران به لطف عواملی همانند هزینه بالای گمرکی و محدودیت های بازار، در رده خودروهای نیمه لوکس جای گیرد. با این حال، در طول تاریخ نه چندان کوتاه ورود خودرو به ایران، همواره خودروهایی به عنوان لوکس و خاص در محافل خودرویی و غیرخودرویی مطرح و حتی حاشیه ساز بوده اند؛ خودروهایی که در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در میان ثروتمندان و افراد وابسته به دربار و خود دربار پهلوی مورد توجه بودند، معمولا از خاص ترین و لوکس ترین نمونه ها انتخاب می شدند.
[1396/05/12 15:00]